29.5.26
Οδηγός ΕΟΔΥ - Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμωδών νοσημάτων
Οδηγός του ΕΟΔΥ με θέμα: «Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμωδών νοσημάτων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σχολικές μονάδες».
Δείτε τον οδηγό του ΕΟΔΥ εδώ
28.5.26
Ετεροπαρατήρηση μεταξύ ομοτέχνων-αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
Ετεροπαρατήρηση μεταξύ ομοτέχνων στο
πλαίσιο της της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου
Ειδικότητες εκπαιδευτικών: ΠΕ03 και
ΠΕ04.01
Μάθημα: Φυσική
Διδακτική ενότητα: Μελέτη των Ευθύγραμμων Κινήσεων
Στόχος: Σύγκριση Διδασκαλίας με Ατομικό Φύλλο Εργασίας και Πίνακα Μαρκαδόρου (Μέθοδος Α) vs
Πειράματος και Φύλλου Εργασίας σε μικρές ομάδες (Μέθοδος Β).
Για ποιους: Για τους μαθητές
Από ποιον: Από συνάδελφο ΠΕ03
Ποιου: Ενός τμήματος της Β τάξης
Γιατί: Εντοπισμός δυνατών και αδύνατων σημείων των δύο μεθόδων διδασκαλίας
Συστηματική Βραχείας Διάρκειας (2 διδακτικές ώρες) με χρήση ειδικού εργαλείου παρατήρησης.
Δείτε τα τεκμήρια εδώ
26.5.26
Δημιουργία χειροποίητων σαπουνιών από τους Ομίλους Φυσικών Επιστημών και Περιβαλλοντικό
Μια ξεχωριστή και δημιουργική δράση πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ομίλων Φυσικών Επιστημών και Περιβαλλοντικού συμμετείχαν στην κατασκευή χειροποίητων σαπουνιών από ελαιόλαδο.
Οι μαθητές απόλαυσαν ιδιαίτερα τη διαδικασία, καθώς είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους σαπούνια και να συμμετάσχουν ενεργά σε μια δράση που συνδύαζε τη γνώση, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τη δημιουργική έκφραση.
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Ελένη Καμένου για την πολύτιμη βοήθεια και τη συμβολή της στην πραγματοποίηση αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας εκπαιδευτικής δράσης!!!!
Ανεστραμμένη τάξη στο μάθημα της Γεωγραφίας Β' Γυμνασίου
22.5.26
Έκθεση Τεχνολογίας και Εικαστικών σχολικό έτος 2025-2026
Δείτε στιγμιότυπα από την έκθεση τεχνολογίας εδώ , την έκθεση εικαστικών εδώ και το μουσικό αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο εδώ
Εγκύκλιος για την έγκριση Παράλληλης Στήριξης, Σχολικού Νοσηλευτή & Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 2026-2027
Εξεταστέα ύλη προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων 2026
21.5.26
To «κυκλικό βαλιτσάκι» - συνεργασία με In Common
To 2o Γυμνάσιο Χολαργού συνεργάστηκε για άλλη μία χρονιά με την οργάνωση In Common. Συγκεκριμένα, από τις 11 Νοεμβρίου 2025 έως τις 4 Μαρτίου 2026 η οργάνωση In Common δάνεισε στον Όμιλο Φυσικών Επιστημών και στον Περιβαλλοντικό Όμιλο το «κυκλικό βαλιτσάκι». Από αυτό το εκπαιδευτικό υλικό, από την ενότητα «Τροφή» πραγματοποιήθηκε η διαδικασία της κομποστοποίησης και από την ενότητα «Κλιματική Κρίση-Νερό» πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με το ηλιακό πάνελ .
Όμιλος Φυσικών
Επιστημών – Ηλιακό πάνελ
Οι μαθητές/τριες
δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα αντικαθιστώντας την πηγή ηλεκτρικού ρεύματος
με ένα μικρό ηλιακό πάνελ. Στο κύκλωμα παρεμβαλλόταν μικρό λαμπάκι που
αποδείκνυε τη διέλευση ηλεκτρικού ρεύματος και έγιναν με αμπερόμετρο μετρήσεις
της έντασης του ηλεκτρικού ρεύματος που διερχόταν από το κύκλωμα και με βολτόμετρο
μετρήσεις της τάσης στα άκρα της πηγής- πάνελ. Οι μαθητές πειραματίστηκαν
αλλάζοντας τις συνθήκες φωτισμού του ηλιακού πάνελ, ελέγχοντας κάθε φορά την
απόδοσή του.
Περιβαλλοντικός
Όμιλος- Κομποστοποίηση
Οι μαθητές /τριες
αρχικά έπαιξαν ένα παιχνίδι με όρους σε
σχέση με το οργανικό υλικό και τη διαχείρισή του. Στη συνέχεια παρατήρησαν με
μεγεθυντικούς φακούς τους γαιοσκώληκες από μικρή ποσότητα κομποστ που μας δόθηκε και ακολούθησε η τοποθέτησή τους στον οικιακό
κομποστοποιητή μαζί με οργανικά απορρίμματα. Για τις επόμενες 13 εβδομάδες οι
μαθητές/τριες τοποθετούσουν φρέσκο οργανικό υλικό αφού προηγουμένως το ζύγιζαν
και κατέγραφαν τη μάζα του. Παράλληλα γινόταν έλεγχος του pH και της υγρασίας του
παραγόμενου κομποστ. Το pH ρυθμίστηκε να είναι γύρω στο7-8 και η υγρασία γύρω στο 10 ώστε οι
γαιοσκώληκες να έχουν ευνοϊκό περιβάλλον διαβίωσης και να γίνεται ομαλά η
κομποστοποίηση. Μία φορά καταφέραμε να απομακρύνουμε το νερό που είχε
αποστραγγιστεί το οποίο το χρησιμοποιήσαμε για λίπανση των φυτών μας μετά από
αραίωση με νερό με αναλογία1:10. Τελικά το κομποστ που παρήχθη όλη τη σχολική
χρονιά χρησιμοποιήθηκε για λίπανση των ελαιόδεντρων του κήπου μας. Η
δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με τον υπολογισμό του Οικολογικού Αντίκτυπου. Μέσα
από συγκεκριμένα μαθηματικά μοντέλα υπολογίστηκε η εξοικονόμηση σε CO2 που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα όταν συγκεκριμένη ποσότητα
οργανικού υλικού κομποστοποιείται σε σύγκριση με την ποσότητα του CO2 που θα απελευθερωνόταν εάν το ίδιο οργανικό υλικό κατέληγε σε ΧΥΤΑ. Συγκεκριμένα, για οργανικό
υλικό που αντιστοιχούσε σε 231,42 Kg/έτος η μείωση εκπομπών μέσω κομποστ υπολογίστηκε σε 183,21 Kg CO2 e .Το CO₂ e - Ισοδύναμο Διοξειδίου του Άνθρακα είναι η τυποποιημένη
μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του αποτυπώματος
άνθρακα. Ενοποιεί την επίδραση όλων των αερίων του θερμοκηπίου (όπως το μεθάνιο
και το υποξείδιο του αζώτου) σε μία ενιαία κλίμακα, με βάση το δυναμικό
θέρμανσης που έχουν στην ατμόσφαιρα.
Οι μαθητές και των
δύο ομίλων επέδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό κατά την πραγματοποίηση των
δραστηριοτήτων και ήταν πολύ συνεπείς και ακριβείς στις μετρήσεις τους. Η
μαθηματική επεξεργασία των δεδομένων έγινε από το μαθητή Μάνο Διονύση του
τμήματος Β2. Ακολουθεί παρουσίαση των δραστηριοτήτων.
Δείτε την παρουσίαση στο πλαίσιο της συνεργασίας με την In Common εδώ
Οδηγίες προς τους μαθητές για τις προαγωγικές & απολυτήριες εξετάσεις 2026
Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά τη διάρκεια των ενδοσχολικών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Ιουνίου 2026 θα πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες που αναφέρονται εδώ
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Ενεργός Πολίτης - «Το Ταξίδι της Τροφής»
Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής», μια σημαντική δράση που υλοποιείταιστο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με τη UNICEF και με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».Το πρόγραμμα υλοποιείται από το σύλλογο Μπορούμε και έχει ως βασικό στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων, την υγιεινή διατροφή και τη σημασία της βιώσιμης καθημερινής ζωής.Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, συζήτηση και παραδείγματα από την καθημερινότητα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν:
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες και οι επίδοσή τους έχουν ως εξής:
Τμήμα Γ1: Β.Ε. 85/104
Τμήμα Γ3: Κ.Ε. 79/104, Μ.Α. 59/104, Μ.Π. 79/104, Π.Α. 77/104, Π.Α. 88/104
Τμήμα Γ4: Χ.Ε. 77/104, Χ.Δ. 76/104, Ψ.Χ. 94/104, Ψ.Α. 52/104
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!
Καλή πρόοδο και επιτυχία στους μελλοντικούς τους στόχους!
Η καθηγήτρια
Βιολογίας,
Τρ. Ιερομνήμων
20.5.26
Κορυφαίες διακρίσεις του σχολείου μας στη διοργάνωση ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ 2026
Η Αθλητικής Άνοιξη που διοργανώνει φέτος ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού δεν έχει μόνο αθλητικό χαρακτήρα, αλλά και έναν σημαντικό κοινωνικό στόχο. Με το σύνθημα «Δε φοβάμαι, δε φοβίζω», οι αγώνες στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Μέσα από τον αθλητισμό, οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται ο ένας τον άλλον, να συνεργάζονται και να δημιουργούν ένα σχολικό περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής.
Το σχολείο μας συμμετείχε στη διοργάνωση και πέτυχε κορυφαίες διακρίσεις. Συγκεκριμένα:
Στο ποδόσφαιρο τα αγόρια κατέκτησαν την 1η θέση και χρυσό μετάλλιο!
Στο βόλεϊ τα κορίτσια κατέκτησαν τη 2η θέση και αργυρό μετάλλιο!
Στο μπάσκετ τα αγόρια κατέκτησαν την 1η θέση και χρυσό μετάλλιο!
Πολλά συγχαρητήρια για τις κορυφαίες διακρίσεις! Μας κάνετε περήφανους!
Δείτε στιγμιότυπα από τη δράση εδώ
19.5.26
Δράσεις ενεργού πολίτη-Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Τα τμήματα Β1 και Β4 κατά τη διάρκεια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και στον τομέα «Εθελοντισμός- Διαμεσολάβηση» ασχολήθηκαν με την προτεινόμενη από το ΙΕΠ δράση «Φροντίζω για την ασφάλεια στις γειτονιές της πόλης μου». Το ζήτημα/θέμα ενεργού πολιτειότητας με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές/μαθήτριες ήταν η προαγωγή ποιότητας ζωής του γενικού πληθυσμού διερευνώντας αν οι γειτονιές της πόλης τους συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά εκείνα, ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των κατοίκων. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα μετά την ολοκλήρωση της δράσης ήταν οι μαθητές/τριες:
▪ να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για θέματα ασφάλειας στις γειτονιές της πόλης τους,
▪ να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα με στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων στις γειτονιές της πόλης τους,
▪ να ενεργοποιούν τις τοπικές αρχές για την αντιμετώπιση ζητημάτων ασφάλειας στις γειτονιές της πόλης τους.
Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες, συνέλλεξαν φωτογραφικό υλικό με θέμα την ασφάλεια στις γειτονιές του δήμου Παπάγου-Χολαργού, το οποίο μετέφεραν στο σχολείο και τελικά το κάθε τμήμα έφτιαξε μία παρουσίαση με τις φωτογραφίες και σχόλια σε σχέση με αυτές. Η δράση έληξε με τον αναστοχασμό ο οποίος περιλάμβανε απαντήσεις ερωτήσεων των ομάδων σε σχέση με το θέμα και τι θα μπορούσαν να κάνουν οι υπεύθυνοι αλλά και οι πολίτες για να βελτιωθεί η κατάσταση στο δήμο μας. Ακολουθούν οι παρουσιάσεις των μαθητών.
Δράσεις περιβαλλοντικής ομάδας - ΚΕΠΕΑ Καλαμάτας
Στις 10 και 11 Μαΐου η ομάδα μας ταξίδεψε στην Νότια Πελοπόννησο με σταθμούς την Σπάρτη και την Καλαμάτα. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας αρχικά επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στην καστροπολιτεία του Μυστρά. Στην συνέχεια, με την επίσκεψη στο Μουσείο Ελιάς της Σπάρτης, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την την ελιά, την ιστορία, την αξία της και την τεράστια συμβολή της στην οικονομική ζωή στον Μεσογειακό χώρο. Περιηγήθηκαν στη γραφική ακτογραμμή της Λακωνικής Μάνης με τα πανέμορφα χωριά, αρμονικά χτισμένα, ανάμεσα στους απέραντους ελαιώνες που φτάνουν ως την ακρογιαλιά.
Παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας το οποίο είχε ως αφετηρία την «Μάνα ελιά», ένα δέντρο 1700 ετών, ιστορικό μνημείο της Καλαμάτας
αποκομίζοντας γνώσεις με τρόπο άμεσο και δημιουργικό.
Συμμετέχοντας σε ένα κυνήγι γνώσεων περιηγήθηκαν στα σημαντικότερα σημεία αναφοράς της πόλης της Καλαμάτας που σχετίζονται με την ελιά και τα προϊόντα της (Ναός Υπαπαντής, Ταξιάρχες, Έκθεση για την Ελιά στο παλιό Δημαρχείο, επιχειρήσεις προϊόντων ελιάς, διεθνώς βραβευμένο γκράφιτι με τη Μαρία Κάλας, Αρχαιολογικό Μουσείο και πολλά άλλα).
Στιγμιότυπα από τη δράση εδώ, παρουσίαση της δράσης εδώ και την εργασία για την ελιά εδώ
Δείτε το ποίημα-αφιέρωμα για την ελιά που ακολουθεί
18.5.26
Δράση Job Shadowing στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Δείτε τις εργασίες στο πλαίσιο της δράσης εδώ
10.5.26
Εκδήλωση για τη νεανική παραβατικότητα στο Δημαρχείο Παπάγου-Χολαργού
Κεντρική ομιλήτρια ήταν η Δρ. Κωνσταντίνα Κωστάκου, Αστυνόμος Α’, Ψυχολόγος της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αττικής, η οποία ανέλυσε εκτενώς όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους στο σχολικό τους περιβάλλον και γενικότερα στην καθημερινότητά τους. Η εκδήλωση έκλεισε με ένα μουσικό δρώμενο, από μαθητές του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου Χολαργού.
Συμμετοχή στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο κατά του καπνίσματος.
5.5.26
GLOBAL ACTION DAYS 2026
To 2o Γυμνάσιο Χολαργού ως Οικολογικό Σχολείο συμμετέχει στις δράσεις του FEE. Οι μαθητές της περιβαλλοντικής μας ομάδας έχουν ασχοληθεί με το θέμα της «ελιάς». Οι μαθητές έχουν ασχοληθεί με την καλλιέργεια των ελαιόδεντρων, το ελαιομάζωμα, τη μελέτη πληροφοριών για την ελιά και τη σημασία της τόσο στη διατροφή όσο και στην ελληνική ιστορία, μυθολογία, κουλτούρα. Οργάνωσαν γευσιγνωσία ελιών και προϊόντων που περιέχουν ελαιόλαδο συμμετέχοντας μέσω της δραστηριότητας «Χαρτογράφηση του γεύματός μου/Mapping My Meal» στις φετινές Global Action Days. Αποτέλεσμα των δράσεων αυτών είναι η δημιουργία αφίσας. Ακολουθεί η αφίσα των δράσεων των μαθητών καθώς και η επεξεργασία αυτής και δημιουργία comic μέσω ΑΙ.
Δείτε την αφίσα εδώ

.jpg)












