my_menu

29.5.26

E- twinning "Bridging cultures through ecology"


Παρουσιάζουμε  το τελικό αποτέλεσμα του προγράμματος "Bridging cultures through ecology" και συγκεκριμένα το συνεργατικό έργο, το ηλεκτρονικό βιβλίο,  με οικολογικά θέματα.

Δείτε το e-book εδώ

Το ερωτηματολόγιο αποτίμησης του προγράμματος για τους μαθητές εδώ και για τους καθηγητές εδώ

Οδηγός ΕΟΔΥ - Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμωδών νοσημάτων

Οδηγός του ΕΟΔΥ με θέμα: «Μέτρα πρόληψης και ελέγχου λοιμωδών νοσημάτων σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και σχολικές μονάδες».

Δείτε τον οδηγό του ΕΟΔΥ εδώ

28.5.26

Ετεροπαρατήρηση μεταξύ ομοτέχνων-αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου

Ετεροπαρατήρηση μεταξύ ομοτέχνων στο πλαίσιο της της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου

Ειδικότητες εκπαιδευτικών:  ΠΕ03 και ΠΕ04.01

Μάθημα: Φυσική 

Διδακτική ενότητα: Μελέτη των Ευθύγραμμων Κινήσεων

Στόχος: Σύγκριση Διδασκαλίας με Ατομικό Φύλλο Εργασίας και Πίνακα Μαρκαδόρου (Μέθοδος Α) vs

Πειράματος και Φύλλου Εργασίας σε μικρές ομάδες (Μέθοδος Β).

Για ποιους: Για τους μαθητές

Από ποιον: Από συνάδελφο ΠΕ03

Ποιου: Ενός τμήματος της Β τάξης

Γιατί: Εντοπισμός δυνατών και αδύνατων σημείων των δύο μεθόδων διδασκαλίας


Συστηματική Βραχείας Διάρκειας (2 διδακτικές ώρες) με χρήση ειδικού εργαλείου παρατήρησης.

Δείτε τα τεκμήρια εδώ

26.5.26

Δημιουργία χειροποίητων σαπουνιών από τους Ομίλους Φυσικών Επιστημών και Περιβαλλοντικό

Μια ξεχωριστή και δημιουργική δράση πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του σχολείου μας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ομίλων Φυσικών Επιστημών και Περιβαλλοντικού συμμετείχαν στην κατασκευή χειροποίητων σαπουνιών από ελαιόλαδο.

Μέσα από τη βιωματική αυτή δραστηριότητα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές αρχές της Χημείας και να κατανοήσουν τη διαδικασία παρασκευής σαπουνιού, συνδυάζοντας τη γνώση με τη δημιουργικότητα.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες πειραματίστηκαν με φυσικά υλικά, παρακολούθησαν τα στάδια της διαδικασίας σαπωνοποίησης και ανακάλυψαν πώς η επιστήμη μπορεί να συνδέεται άμεσα με την καθημερινή ζωή και την αξιοποίηση φυσικών προϊόντων.

Οι μαθητές απόλαυσαν ιδιαίτερα τη διαδικασία, καθώς είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους σαπούνια και να συμμετάσχουν ενεργά σε μια δράση που συνδύαζε τη γνώση, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τη δημιουργική έκφραση.

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Ελένη Καμένου για την πολύτιμη βοήθεια και τη συμβολή της στην πραγματοποίηση αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας εκπαιδευτικής δράσης!!!!
Φωτογραφίες από την δράση εδώ

Ανεστραμμένη τάξη στο μάθημα της Γεωγραφίας Β' Γυμνασίου

Στο μάθημα της Γεωγραφίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να εργαστούν με τη μέθοδο της «Ανεστραμμένης Τάξης» (Flipped Classroom), μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση που ενισχύει τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την ενεργό μάθηση.
Στο πλαίσιο της εφαρμογής της μεθόδου, οι μαθητές μελέτησαν το εκπαιδευτικό υλικό στο σπίτι και παρουσίασαν διάφορες ενότητες του βιβλίου στους συμμαθητές τους μέσα από παρουσιάσεις, βίντεο, κουίζ και φύλλα εργασίας που έφτιαξαν οι ίδιοι. 
Η εφαρμογή της Ανεστραμμένης Τάξης συνέβαλε στη δημιουργία ενός πιο διαδραστικού και ευχάριστου μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές είχαν ενεργό ρόλο στη διαδικασία της γνώσης και της ανακάλυψης.

Ενδεικτικές παρουσιάσεις μαθητών και φύλλα εργασίας παρουσιάζονται εδώ

22.5.26

Έκθεση Τεχνολογίας και Εικαστικών σχολικό έτος 2025-2026

Την Παρασκευή 22 Μαϊου 2026 πραγματοποιήθηκε Έκθεση των έργων που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας στην  Τεχνολογία με την επιμέλεια της κας Σιμόνοβα και της κας Πετροπούλου στα Εικαστικά. Στον 2ο όροφο του Σχολείου μας που γέμισε με εντυπωσιακές, καλοδουλεμένες και ευφάνταστες δημιουργίες  υποδεχτήκαμε μεγάλο αριθμό γονέων και  κηδεμόνων. Παράλληλα η μουσική ομάδα του Σχολείου μας, με συντονιστή  τον κο Νικητόπουλο, υποστήριξε  μουσικά την εκδήλωση με ενθουσιασμό, ταλέντο και ευαισθησία παρουσιάζοντας αφιέρωμα στον ποιητή Νίκο Γάτσο.

Δείτε στιγμιότυπα από την έκθεση τεχνολογίας εδώ , την έκθεση εικαστικών εδώ και το μουσικό αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο εδώ

Εγκύκλιος για την έγκριση Παράλληλης Στήριξης, Σχολικού Νοσηλευτή & Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 2026-2027

Δείτε την Εγκύκλιο για την έγκριση Παράλληλης Στήριξης, Σχολικού Νοσηλευτή & Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού  για το σχολικό έτος 2026-2027 εδώ 

Την αίτηση για Παράλληλη Στήριξη εδώ  για σχολικό Νοσηλευτή εδώ  και για Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό εδώ

Εξεταστέα ύλη προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων 2026

 Εξεταστέα ύλη των γραπτώς εξεταζόμεων μαθημάτων της Α΄ ΤΑΞΗΣ εδώ

 Εξεταστέα ύλη των γραπτώς εξεταζόμεων μαθημάτων της Β΄ ΤΑΞΗΣ εδώ

 Εξεταστέα ύλη των γραπτώς εξεταζόμεων μαθημάτων της Γ΄ ΤΑΞΗΣ εδώ

Πρόγραμμα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων 2026



Δείτε το πρόγραμμα εδώ

21.5.26

To «κυκλικό βαλιτσάκι» - συνεργασία με In Common

To 2o Γυμνάσιο Χολαργού συνεργάστηκε για άλλη μία χρονιά με την οργάνωση In Common. Συγκεκριμένα, από τις 11 Νοεμβρίου 2025 έως τις 4 Μαρτίου 2026 η οργάνωση In Common δάνεισε στον Όμιλο Φυσικών Επιστημών και στον Περιβαλλοντικό Όμιλο το «κυκλικό βαλιτσάκι». Από αυτό το εκπαιδευτικό υλικό, από την ενότητα «Τροφή» πραγματοποιήθηκε η διαδικασία της κομποστοποίησης και από την ενότητα «Κλιματική Κρίση-Νερό» πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με το ηλιακό πάνελ . 

Όμιλος Φυσικών Επιστημών – Ηλιακό πάνελ

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα αντικαθιστώντας την πηγή ηλεκτρικού ρεύματος με ένα μικρό ηλιακό πάνελ. Στο κύκλωμα παρεμβαλλόταν μικρό λαμπάκι που αποδείκνυε τη διέλευση ηλεκτρικού ρεύματος και έγιναν με αμπερόμετρο μετρήσεις της έντασης του ηλεκτρικού ρεύματος που διερχόταν από το κύκλωμα και με βολτόμετρο μετρήσεις της τάσης στα άκρα της πηγής- πάνελ. Οι μαθητές πειραματίστηκαν αλλάζοντας τις συνθήκες φωτισμού του ηλιακού πάνελ, ελέγχοντας κάθε φορά την απόδοσή του.

Περιβαλλοντικός Όμιλος- Κομποστοποίηση

Οι μαθητές /τριες αρχικά έπαιξαν ένα παιχνίδι με όρους  σε σχέση με το οργανικό υλικό και τη διαχείρισή του. Στη συνέχεια παρατήρησαν με μεγεθυντικούς φακούς τους γαιοσκώληκες από μικρή ποσότητα κομποστ που μας δόθηκε  και ακολούθησε η τοποθέτησή τους στον οικιακό κομποστοποιητή μαζί με οργανικά απορρίμματα. Για τις επόμενες 13 εβδομάδες οι μαθητές/τριες τοποθετούσουν φρέσκο οργανικό υλικό αφού προηγουμένως το ζύγιζαν και κατέγραφαν τη μάζα του. Παράλληλα γινόταν έλεγχος του pH και της υγρασίας του παραγόμενου κομποστ. Το pH ρυθμίστηκε να είναι γύρω στο7-8 και η υγρασία γύρω στο 10 ώστε οι γαιοσκώληκες να έχουν ευνοϊκό περιβάλλον διαβίωσης και να γίνεται ομαλά η κομποστοποίηση. Μία φορά καταφέραμε να απομακρύνουμε το νερό που είχε αποστραγγιστεί το οποίο το χρησιμοποιήσαμε για λίπανση των φυτών μας μετά από αραίωση με νερό με αναλογία1:10. Τελικά το κομποστ που παρήχθη όλη τη σχολική χρονιά χρησιμοποιήθηκε για λίπανση των ελαιόδεντρων του κήπου μας. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με τον υπολογισμό του Οικολογικού Αντίκτυπου. Μέσα από συγκεκριμένα μαθηματικά μοντέλα υπολογίστηκε η εξοικονόμηση σε CO2 που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα όταν συγκεκριμένη ποσότητα οργανικού υλικού κομποστοποιείται σε σύγκριση με την ποσότητα του CO2 που θα απελευθερωνόταν εάν το ίδιο οργανικό υλικό  κατέληγε σε ΧΥΤΑ. Συγκεκριμένα, για οργανικό υλικό που αντιστοιχούσε σε 231,42 Kg/έτος η μείωση εκπομπών μέσω κομποστ υπολογίστηκε σε 183,21 Kg CO2 e .Το CO₂ e - Ισοδύναμο Διοξειδίου του Άνθρακα είναι η τυποποιημένη μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του αποτυπώματος άνθρακα. Ενοποιεί την επίδραση όλων των αερίων του θερμοκηπίου (όπως το μεθάνιο και το υποξείδιο του αζώτου) σε μία ενιαία κλίμακα, με βάση το δυναμικό θέρμανσης που έχουν στην ατμόσφαιρα.

Οι μαθητές και των δύο ομίλων επέδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό κατά την πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων και ήταν πολύ συνεπείς και ακριβείς στις μετρήσεις τους. Η μαθηματική επεξεργασία των δεδομένων έγινε από το μαθητή Μάνο Διονύση του τμήματος Β2. Ακολουθεί παρουσίαση των δραστηριοτήτων.

Δείτε την παρουσίαση στο πλαίσιο της συνεργασίας με την In Common  εδώ

Οδηγίες προς τους μαθητές για τις προαγωγικές & απολυτήριες εξετάσεις 2026

Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά τη διάρκεια των ενδοσχολικών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Ιουνίου 2026 θα πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες που αναφέρονται  εδώ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Ενεργός Πολίτης - «Το Ταξίδι της Τροφής»

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής», μια σημαντική δράση που υλοποιείταιστο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας του Υπουργείου Υγείας, σε συνεργασία με τη UNICEF και με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Το πρόγραμμα υλοποιείται από το σύλλογο Μπορούμε και έχει ως βασικό στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων, την υγιεινή διατροφή και τη σημασία της βιώσιμης καθημερινής ζωής.Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, συζήτηση και παραδείγματα από την καθημερινότητα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν:

•       πόσο σημαντικό είναι να μην πετάμε τρόφιμα,
•       πώς μπορούμε να υιοθετήσουμε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες,
•       ποια είναι η αξία της κοινωνικής προσφοράς και του εθελοντισμού,
•    καθώς και πώς μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας επιλογές μπορούν να βοηθήσουν τόσο το περιβάλλον όσο και την κοινωνία.
Η συμμετοχή των μαθητών της Α’ Γυμνασίου αποτέλεσε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία, που συνέβαλε στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας, της συνεργασίας και της οικολογικής συνείδησης.
Το τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές σε ομάδες δημιούργησαν έναν οδηγό για την σωστή διαχείριση των τροφίμων καθημερινά.
Δείτε τον οδηγό εδώ


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Την Τρίτη 19-5-2026, 10 μαθητές της Γ΄τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας Γυμνασίων 2026 που πραγματοποιήθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. Ο διαγωνισμός ήταν ηλεκτρονικός και έλαβε χώρα στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου. Οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό και έφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα σε αρκετά απαιτητικά θέματα.

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες και οι επίδοσή τους έχουν ως εξής:

Τμήμα Γ1: Β.Ε. 85/104

Τμήμα Γ3: Κ.Ε. 79/104, Μ.Α. 59/104, Μ.Π. 79/104, Π.Α. 77/104, Π.Α. 88/104

Τμήμα Γ4: Χ.Ε. 77/104, Χ.Δ. 76/104, Ψ.Χ. 94/104, Ψ.Α. 52/104

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Καλή πρόοδο και επιτυχία στους μελλοντικούς τους στόχους!


Η καθηγήτρια Βιολογίας,

Τρ. Ιερομνήμων


20.5.26

Κορυφαίες διακρίσεις του σχολείου μας στη διοργάνωση ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ 2026

Η Αθλητικής Άνοιξη που διοργανώνει φέτος ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού δεν έχει μόνο αθλητικό χαρακτήρα, αλλά και έναν σημαντικό κοινωνικό στόχο. Με το σύνθημα «Δε φοβάμαι, δε φοβίζω», οι αγώνες στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Μέσα από τον αθλητισμό, οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται ο ένας τον άλλον, να συνεργάζονται και να δημιουργούν ένα σχολικό περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής.

Το σχολείο μας συμμετείχε στη διοργάνωση και πέτυχε κορυφαίες διακρίσεις. Συγκεκριμένα:  

Στο ποδόσφαιρο τα αγόρια κατέκτησαν την 1η θέση και χρυσό μετάλλιο!

Στο βόλεϊ τα κορίτσια κατέκτησαν τη 2η θέση και αργυρό μετάλλιο!

Στο μπάσκετ τα αγόρια κατέκτησαν την 1η θέση και χρυσό μετάλλιο! 

Πολλά συγχαρητήρια για τις κορυφαίες διακρίσεις! Μας κάνετε περήφανους!

Δείτε στιγμιότυπα από τη δράση εδώ

19.5.26

Δράσεις ενεργού πολίτη-Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Τα τμήματα Β1 και Β4 κατά τη διάρκεια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και στον τομέα «Εθελοντισμός- Διαμεσολάβηση» ασχολήθηκαν με την προτεινόμενη από το ΙΕΠ δράση «Φροντίζω για την ασφάλεια στις γειτονιές της πόλης μου». Το ζήτημα/θέμα ενεργού πολιτειότητας με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές/μαθήτριες ήταν η προαγωγή ποιότητας ζωής του γενικού πληθυσμού διερευνώντας αν οι γειτονιές της πόλης τους συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά εκείνα, ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία των κατοίκων. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα μετά την ολοκλήρωση της δράσης ήταν οι μαθητές/τριες:

▪  να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για θέματα ασφάλειας στις γειτονιές της πόλης τους,

▪ να συλλέγουν και να αναλύουν δεδομένα με στόχο την αντιμετώπιση προβλημάτων στις γειτονιές της πόλης τους,

▪ να ενεργοποιούν τις τοπικές αρχές για την αντιμετώπιση ζητημάτων ασφάλειας στις γειτονιές της πόλης τους.

Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες, συνέλλεξαν φωτογραφικό υλικό με θέμα την ασφάλεια στις γειτονιές του δήμου Παπάγου-Χολαργού, το οποίο μετέφεραν στο σχολείο και τελικά το κάθε τμήμα έφτιαξε μία παρουσίαση με τις φωτογραφίες και σχόλια σε σχέση με αυτές. Η δράση έληξε με τον αναστοχασμό ο οποίος περιλάμβανε απαντήσεις ερωτήσεων των ομάδων σε σχέση με το θέμα και τι θα μπορούσαν να κάνουν οι υπεύθυνοι αλλά και οι πολίτες για να βελτιωθεί η κατάσταση στο δήμο μας. Ακολουθούν οι παρουσιάσεις των μαθητών.

Εργασία του τμήματος Β1 εδώ και του τμήματος Β4 εδώ

Δράσεις περιβαλλοντικής ομάδας - ΚΕΠΕΑ Καλαμάτας

Στις 28 Απριλίου 2026 η περιβαλλοντική μας ομάδα στο πλαίσιο του Προγράμματος και της συνεργασίας με το ΚΕΠΕΑ Καλαμάτας και του  Εθνικού Περιβαλλοντικού Δικτύου "Ελιά", συμμετείχε με παρουσίαση σε πανελλαδική διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων.

Στις 10 και 11 Μαΐου η ομάδα μας ταξίδεψε στην Νότια Πελοπόννησο με σταθμούς την Σπάρτη και την Καλαμάτα. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας αρχικά επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στην καστροπολιτεία του Μυστρά. Στην συνέχεια,  με την επίσκεψη στο Μουσείο Ελιάς της Σπάρτης, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την την ελιά, την ιστορία, την αξία της και την τεράστια συμβολή της στην οικονομική ζωή στον Μεσογειακό χώρο.  Περιηγήθηκαν στη γραφική ακτογραμμή της Λακωνικής Μάνης με τα πανέμορφα χωριά, αρμονικά χτισμένα,  ανάμεσα στους απέραντους ελαιώνες που φτάνουν ως την ακρογιαλιά.

Παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κέντρου  Περιβαλλοντικής  Εκπαίδευσης Καλαμάτας το οποίο είχε ως αφετηρία την «Μάνα ελιά», ένα δέντρο 1700 ετών, ιστορικό μνημείο της Καλαμάτας αποκομίζοντας γνώσεις  με τρόπο άμεσο  και δημιουργικό.

Συμμετέχοντας σε ένα κυνήγι γνώσεων περιηγήθηκαν στα σημαντικότερα σημεία αναφοράς της πόλης της Καλαμάτας που σχετίζονται  με την ελιά και τα προϊόντα της (Ναός Υπαπαντής, Ταξιάρχες, Έκθεση για την Ελιά στο παλιό Δημαρχείο, επιχειρήσεις προϊόντων ελιάς, διεθνώς βραβευμένο γκράφιτι με τη Μαρία Κάλας, Αρχαιολογικό Μουσείο και πολλά άλλα).

Στιγμιότυπα από τη δράση εδώ, παρουσίαση της δράσης εδώ και την εργασία για την ελιά εδώ

Δείτε το ποίημα-αφιέρωμα για την ελιά που ακολουθεί 



18.5.26

Δράση Job Shadowing στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

Κατά το χρονικό διάστημα 5 έως 11 Μαϊου 2026 το 2ο Γυμνάσιο Χολαργού υποδέχτηκε τρεις καθηγήτριες από την Ισπανία προκειμένου να υλοποιήσουν τη δράση Job Shadowing που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο του προγράμματος κινητικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών.Η κυρία Eva Esteve είναι καθηγήτρια Αγγλικών στο Institut El Pedró στη L' Escala, η κυρία Laura Jurado Ropero είναι καθηγήτρια μαθηματικών στο IES Don Diego de Bernuy στην περιοχή Benamejí. Επίσης στο ίδιο σχολείο εργάζεται και η καθηγήτρια Φυσικών Επιστημών Lorena del Carmen Portero Espejo. 

Οι Ισπανίδες καθηγήτριες βίωσαν την μαθησιακή διαδικασία του ελληνικού σχολείου. Επίσης, συμμετείχαν σε περιβαλλοντική δράση στη Μονή Καισαριανής και στο Αισθητικό Δάσος του  συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Πλανητάριου, του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ευγενιδείου Ιδρύματος και της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Επίσης υπήρξε αλληλεπίδραση με τους Έλληνες καθηγητές/τριες, σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων των δύο χωρών, συνάντηση με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας  ένταξης στο 2ο Γυμνάσιο Χολαργού. Η επιτυχής επίσκεψη και συνεργασία έληξε με την υποδοχή των Ισπανίδων εκπαιδευτικών στο Δημαρχείο Παπάγου-Χολαργού από την αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Σουρανή.

Δείτε τις εργασίες στο πλαίσιο της δράσης  εδώ

10.5.26

Εκδήλωση για τη νεανική παραβατικότητα στο Δημαρχείο Παπάγου-Χολαργού

Την Τρίτη 5 Μαΐου 2026 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ3 συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια κ. Σοφία Μαραβέλια και τον Υποδιευθυντή κ. Νικόλαο Νικητόπουλο παρακολούθησαν μια ξεχωριστή εκδήλωση για εφήβους και εκπαιδευτικούς στο αμφιθέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» που διοργανώθηκε από την Αντιδήμαρχο Προσχολικής Αγωγής, Παιδείας και Νεολαίας του Δήμου μας, κ. Αγλαΐα Σουρανή. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης συζητήθηκαν θέματα όπως, η νεανική παραβατικότητα, η βία μεταξύ των ανηλίκων, ο σχολικός εκφοβισμός, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, η ασφαλής χρήση διαδικτύου από τους ανήλικους, ενώ έγινε και η παρουσίαση της εφαρμογής SAFE.YOUth.

Κεντρική ομιλήτρια ήταν η Δρ. Κωνσταντίνα Κωστάκου, Αστυνόμος Α’, Ψυχολόγος της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αττικής, η οποία ανέλυσε εκτενώς όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους στο σχολικό τους περιβάλλον και γενικότερα στην καθημερινότητά τους. Η εκδήλωση έκλεισε με ένα μουσικό δρώμενο, από μαθητές του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου Χολαργού.

Συμμετοχή στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο κατά του καπνίσματος.

Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2026 ομάδα μαθητών/τριών του σχολείου μας συνοδευόμενοι από την Διευθύντρια κ. Σοφία Μαραβέλια παρακολούθησαν το 15 ο Πανελλήνιο Συνέδριο κατά του καπνίσματος που διεξήχθη στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου. Για τη ραγδαία εξάπλωση του ηλεκτρονικού καπνίσματος στους νέους έκανε λόγο η Ελληνική Αντικαρκινική  Εταιρεία στο Συνέδριο που είχε τίτλο «Παιδεία για έναν Κόσμο Χωρίς Κάπνισμα» και θέμα «Ηλεκτρονικό Κάπνισμα: η γεύση φεύγει, η εξάρτηση μένει».

Στο Συνέδριο, που διοργανώθηκε από την πρωτοβουλία Smoke Free Greece της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, συμμετείχαν 12 σχολεία της Αττικής με 350 μαθητές και μαθήτριες. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε ένα πλούσιο πρόγραμμα καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων, προσεγγίζοντας δημιουργικά το ζήτημα του ατμίσματος μέσα από θεατρικά δρώμενα, μουσική και έρευνες. Κεντρικό σημείο αναφοράς του Συνεδρίου αποτέλεσε η ομιλία του Προέδρου του Συνεδρίου, καθηγητή Παναγιώτη Μπεχράκη, ο οποίος ανέδειξε με έμφαση ότι το σημαντικότερο ζητούμενο σήμερα είναι η προστασία των παιδιών από την εξάρτηση στη νικοτίνη.

5.5.26

GLOBAL ACTION DAYS 2026

Από τις 22 Απριλίου έως τις 6 Μαΐου 2026 είναι οι Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης (Global Action Days) που συντονίζει ο φορέας Foundation for Environmental Education (FEE).Το φετινό θέμα αφορά τον εορτασμό της επισιτιστικής ασφάλειας σε όλα τα χρώματα, τις κουλτούρες και τις ιστορίες της και την ανακάλυψη του τρόπου με τον οποίο κάθε πιάτο, κάθε μπουκιά και κάθε άτομο έχει τη δύναμη να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τρώμε. Κάθε γεύμα που μοιραζόμαστε αφηγείται μια ιστορία: για τον τόπο που ζούμε, για τις αξίες μας και για το πώς φροντίζουμε τον πλανήτη μας και όσους ζουν σε αυτόν. Ως μέλος του προγράμματος PLANEAT, το FEE έχει ενσωματώσει αυτά τα θέματα στην εκστρατεία «Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης 2026» θέλοντας να δείξει ότι οι απλές τοπικές δράσεις γύρω από τα τρόφιμα μπορούν να εξελιχθούν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο.

To 2o Γυμνάσιο Χολαργού ως Οικολογικό Σχολείο συμμετέχει στις δράσεις του FEE. Οι μαθητές της περιβαλλοντικής μας ομάδας  έχουν ασχοληθεί με το θέμα της «ελιάς». Οι μαθητές έχουν ασχοληθεί με την καλλιέργεια των ελαιόδεντρων, το ελαιομάζωμα, τη μελέτη πληροφοριών για την ελιά και τη σημασία της τόσο στη διατροφή όσο και στην ελληνική ιστορία, μυθολογία, κουλτούρα. Οργάνωσαν γευσιγνωσία ελιών και προϊόντων που περιέχουν ελαιόλαδο συμμετέχοντας μέσω της δραστηριότητας «Χαρτογράφηση του γεύματός μου/Mapping My Meal» στις φετινές Global Action Days. Αποτέλεσμα των δράσεων αυτών είναι η δημιουργία αφίσας. Ακολουθεί η αφίσα των δράσεων των μαθητών καθώς και η επεξεργασία αυτής και δημιουργία comic μέσω ΑΙ.


Δείτε την αφίσα εδώ


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Περιοδικό Φυσικών Επιστημών-Τεύχος 02-2026

Περιοδικό Φυσικών Επιστημών-Τεύχος 01-2026

Περιοδικό Φυσικών Επιστημών - Τεύχος 3

Περιοδικό Φυσικών Επιστημών-Τεύχος 2

Περιοδικό Φυσικών Επιστημών

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ