my_menu

5.4.24

Εκπαιδευτική 3-ήμερη εκδρομή Γ΄ Γυμνασίου στα Ιωάννινα, Μάρτιος 2024

Οι εκπαιδευτικές εκδρομές αναμφισβήτητα αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των μαθητών, γιατί τους δίνουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τόπους που έχουν ιδιαίτερη μορφωτική αξία, να γνωρίσουν τα επιτεύγματα του ανθρώπου μέσα στη μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους. Για τους παραπάνω λόγους, το σχολείο μας προγραμμάτισε για τους μαθητές της Γ’ τάξης τριήμερη εκδρομή, 27-29 Μαρτίου 2024, επιλέγοντας ως προορισμό τα Ιωάννινα, περιοχή με ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία (πολιτιστική, αρχαιολογική, ιστορική, οικολογική, περιβαλλοντική) και αντίστοιχη με τα αντικείμενα διδασκαλίας των μαθημάτων της Ιστορίας, των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση, της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής, της Αισθητικής, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Γυμναστικής.
Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας ενημερώθηκαν έγκαιρα για τον τόπο και τα αξιοθέατα που θα επισκεφθούν, ώστε να έχουν τον χρόνο να μελετήσουν, να συλλέξουν πληροφορίες αλλά και να θυμηθούν ιστορικά γεγονότα, συνδεδεμένα με τα σημεία ενδιαφέροντος, ώστε η εμπειρία τους να είναι πολυεπίπεδη και χρήσιμη ικανοποιώντας εκπαιδευτικούς αλλά και ψυχαγωγικούς στόχους. Με χαρά και ανυπομονησία ξεκινήσαμε όλοι νωρίς το πρωί της Τετάρτης 27 Μαρτίου από το σχολείο μας με προορισμό τα Ιωάννινα. Μετά από ταξίδι μερικών ωρών και ολιγόλεπτη στάση στην Ακράτα, διασχίσαμε τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με προορισμό την Ιστορική πόλη του Μεσολογγίου. Κάναμε τον γύρο της λιμνοθάλασσας και επισκεφθήκαμε ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα, τον «Κήπο των Ηρώων» όπου βρίσκονται οι τάφοι του Βύρωνα, του Νόρμαν, του Μαυρομιχάλη του Μ. Μπότσαρη και άλλων σπουδαίων ηρώων. Εν συνεχεία κατευθυνθήκαμε προς την πόλη της Άρτας όπου θαυμάσαμε, περπατήσαμε και απαθανατίσαμε το περίφημο γεφύρι της. Ακολούθησε γεύμα στην Άρτα και στη συνέχεια άφιξη στην πόλη των Ιωαννίνων και στο υψηλής αισθητικής ξενοδοχείο μας. Την επόμενη μέρα το πρωί ξεκινήσαμε με προορισμό το Μονοδένδρι, στο κεντρικό Ζαγόρι, διασχίζοντας ένα από τα πιο χαρακτηριστικά χωριά του, τη Βίτσα. Επισκεφθήκαμε το Μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής και απολαύσαμε τη μοναδική θέα στο φαράγγι του Βίκου που κόβει την ανάσα. Επιστρέφοντας στα Ιωάννινα πήραμε το καραβάκι για να μεταβούμε στο περίφημο νησί της Κυρά Φροσύνης. Ξεναγηθήκαμε, χωρισμένοι σε ομάδες, στο σπίτι του Αλή Πασά το οποίο σήμερα έχει μετατραπεί σε μουσείο και φιλοξενεί τα  ξυλόγλυπτα εκθέματα του Γιαννιώτη καλλιτέχνη Βαγγέλη Γκόγκου. Περπατήσαμε στα γραφικά  σοκάκια θαυμάζοντας τη μεγάλη ποικιλία ασημικών και επιστρέφοντας στην πόλη συνεχίσαμε την περιήγησή μας στο εκπληκτικό μουσείο Αργυροχοΐας και την ξενάγησή μας στο περίφημο κάστρο των Ιωαννίνων. Τα βράδια της παραμονής μας στην πόλη των Ιωαννίνων, διασκεδάσαμε σε μουσικές σκηνές της περιοχής, συνδυάζοντας παλιά και νέα μουσικά ακούσματα, λαϊκά αλλά και σύγχρονα.
Την επόμενη μέρα πήραμε το δρόμο της επιστροφής προς την Αθήνα γεμάτοι όμορφες εικόνες, ανεκτίμητες εμπειρίες και αλησμόνητες αναμνήσεις, διότι, παρόλο που ο σκοπός του ταξιδιού ήταν εκπαιδευτικός, αποτέλεσε συγχρόνως μια συναρπαστική και πολύμορφη βιωματική πραγματικότητα για όλους εμάς που συμμετείχαμε.
Δείτε  εδώ φωτογραφίες
Αρχηγός εκδρομής:  Μαραβέλια Σοφία
Συνοδοί καθηγητές:  Στασινούλια Άννα, Βλάχου Αικατερίνη, Εξαρχοπούλου Μαρία,
Τσιμπινός Ιωάννης, Κολιός Ανδρέας,  Μάρκιν Ελένη.