my_menu

15.2.18

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Γαλλία

Το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής εκδρομής στη Γαλλία
Η  εκπαιδευτική εκδρομή μας στην Γαλλοϊταλική Ριβιέρα, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου μας ήταν μαγευτική. Η εκδρομή περιελάμβανε επισκέψεις σε πολλά μέρη και ήταν αρκετά απαιτητική, ήταν, ωστόσο, σχεδιασμένη με γνώμονα υψηλά μαθησιακά κριτήρια και στόχο την απόκτηση νέων συναρπαστικών γνώσεων και εμπειριών.
Την πρώτη μέρα (Πέμπτη  1/2) αναχωρήσαμε νωρίς το πρωί απ' την ηλιόλουστη Αθήνα με προορισμό το βροχερό Μιλάνο, την τεράστια πρωτεύουσα της μόδας και της αρχιτεκτονικής που συγκεντρώνει παλαιά μνημεία αλλά και σύγχρονα αξιοθέατα. Αμέσως μετά μεταφερθήκαμε στο ιστορικότερο λιμάνι της Ιταλίας, τη Γένοβα. Τέλος μέσα από μια υπέροχη, καταπράσινη διαδρομή φτάσαμε στην Νίκαια για δείπνο και διανυκτέρευση.
Τη δεύτερη μέρα (Παρασκευή 2/2) αναχωρήσαμε για το δεύτερο μικρότερο κρατίδιο του κόσμου που παρά το μέγεθός του είναι πολύ πλούσιο και εντυπωσιακό. Ο λόγος για το πριγκιπάτο του Μονακό, με το κάστρο του πρίγκιπα Αλβέρτου, τα ακριβά μαγαζιά, τους κήπους, το γήπεδο ποδοσφαίρου και φυσικά το περιβόητο καζίνο. Αξιοσημείωτη βέβαια η επίσκεψη μας στο ωκεανογραφικό μουσείο του Ζακ Ιβ Κουστό, ένα απ' τα καλύτερα στο είδος του, στο οποίο είδαμε πάρα πολλά υπέροχα ψάρια που θα μας μείνουν αξέχαστα. Το απόγευμα γυρίσαμε για περιήγηση, δείπνο και διανυκτέρευση στην πανέμορφη πόλη που μας φιλοξενούσε, τη Νίκαια.
Την τρίτη μέρα (Σάββατο 3/2) αναχωρήσαμε το πρωί για το ελληνικό σχολείο της Νίκαιας στο οποίο κάναμε τις παρουσιάσεις μας και γνωριστήκαμε με τους Γάλλους μαθητές. Ύστερα φύγαμε για το μεσαιωνικό χωριουδάκι Σαν Πωλ ντε Βανς, ένα χωριό που η ανάπτυξη του ξεκίνησε τον 11ο αιώνα και φιλοξένησε σπουδαία πρόσωπα όπως ο βασιλιάς Φραγκίσκος και ο Πάμπλο Πικάσο. Αμέσως μετά φύγαμε για την όμορφη παραλιακή πόλη στην οποία κάθε χρόνο διοργανώνεται το φημισμένο φεστιβάλ κινηματογράφου, τις Κάννες. Τέλος επιστρέψαμε στη Νίκαια για δείπνο και διανυκτέρευση.
Την τέταρτη και τελευταία μέρα (Κυριακή 4/2) αποχαιρετίσαμε την Νίκαια και τη φημισμένη Promenade des Anglais και αρχίσαμε το ταξίδι επιστροφής προς το Μιλάνο. Πρώτα όμως κάναμε μια στάση στην πόλη Στρέζα, επισκεφθήκαμε τη λίμνη Ματζόρε και περιηγηθήκαμε στα δυο από τα τρία πανέμορφα νησιά της, το Ίζολα Μπέλλα και το Ίζολα Πεσκατόρι. Το βράδυ η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε αφού προσγειωθήκαμε με ασφάλεια στην Αθήνα.
Ήταν μια υπέροχη και πολύ εποικοδομητική εκδρομή στην οποία περάσαμε καταπληκτικά και μάθαμε πάρα πολλά καινούργια πράγματα. Μόνο και μόνο η εμπειρία θα μείνει ανεξίτηλα γραμμένη μέσα μας για την υπόλοιπη ζωή μας. Ελπίζουμε να επαναληφθούν ξανά τέτοια προγράμματα και να στεφθούν με την ίδια επιτυχία όπως το συγκεκριμένο.
Για τη δημοσιογραφική ομάδα

Μυρτώ Ιωακειμίδου

Η επίσκεψη στο ελληνικό σχολείο της Νίκαιας
Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης, επισκεφτήκαμε το ελληνικό σχολείο στη Νίκαια. Εκεί παιδιά ελληνικής καταγωγής συναντιούνται κάθε Σάββατο και μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, διδάσκονται τον ελληνικό πολιτισμό, στο πλαίσιο του μαθήματος της  Ιστορίας, συζητούν στα ελληνικά και κάνουν τις πρόβες της χορωδίας τους. Στη διάρκεια της επίσκεψής μας, μετά το καλωσόρισμα από τον Διευθυντή του σχολείου τους και την ομιλία του δικού μας Διευθυντή,  τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου (περίπου 15 παιδιά) μάς παρουσίασαν ένα ''τηλεοπτικό σόου'' που είχαν ετοιμάσει στο οποίο απαντούσαν σε ερωτήσεις για τους εαυτούς τους, τη σχέση τους με την Ελλάδα, το σχολείο στη Γαλλία και άλλα πολλά και ενδιαφέροντα. Επίσης, τους κάναμε και εμείς ερωτήσεις, χορέψαμε όλοι μαζί ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, ακούσαμε κάποια τραγούδια από τη χορωδία τους, που αποτελούνταν και από μικρότερα παιδιά, και ανταλλάξαμε δώρα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Ορθόδοξη Εκκλησία και γνωριστήκαμε καλύτερα μεταξύ μας. Νομίζω ήταν μια ανεξίτηλη εμπειρία που εκπλήρωσε τους εκπαιδευτικούς της σκοπούς,  ενώ ταυτόχρονα ήταν πολύ ευχάριστη.

Για τη δημοσιογραφική ομάδα
Ιωάννα Κουμιώτη, Γ1
Ακολουθούν οι εργασίες των μαθητών.
Το ημερολόγιο της διαδρομής από την Α΄ Τάξη

Την εργασία της Γ΄ Τάξης με θέμα "Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός, Ελληνική Επανάσταση και  Φιλελληνισμός" μπορείτε να δείτε εδώ.
    Τις ξεναγήσεις από τη Β΄ Τάξη μπορείτε να δείτε εδώ.