my_menu

26.11.19

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄τάξης στο ΕΚΠΑ

Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019, το σχολείο μας επισκέφτηκε το ΕΚΠΑ (Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) το οποίο βρίσκεται στον Δήμο Ζωγράφου. Η αναχώρηση από το σχολείο έγινε στις 08:30 και η άφιξή μας στο ΕΚΠΑ στις 09:00. Εκεί η κάθε τάξη, παρακολούθησε ένα διαφορετικά διαμορφωμένο πρόγραμμα ανάλογο της ηλικία μας. 
Η τρίτη τάξη του Γυμνασίου μας παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο». Στις αίθουσες που καθίσαμε, μας περίμενε ένας καθηγητής ή μία καθηγήτρια του Πανεπιστημίου και ένα φύλλο χαρτί πάνω στο θρανίο μας. Αφού άρχισε να μας μιλάει η καθηγήτρια, μας έθεσε ένα ερώτημα το οποίο έπρεπε να απαντήσουμε στον εαυτό μας «Ο πλούτος κρίνεται αντικειμενικά ή υποκειμενικά;».
Αργότερα παίξαμε ένα παιχνίδι, πάνω στο χαρτί που βρήκαμε στο θρανίο μας∙ έπρεπε να γράψουμε δέκα υλικά αγαθά, τα οποία ο καθένας μας θεωρεί απαραίτητα για να ζήσει μια αξιοπρεπή ζωή. Στη συνέχεια στο ίδιο φύλλο χαρτί, αναφέραμε μερικά πράγματα που θα κάναμε αν είχαμε ένα εκατομμύριο ευρώ, μόνο που στην πορεία του παιχνιδιού τα χρήματα μειώθηκαν στα χίλια ευρώ. Τις απαντήσεις μας, τις κατέγραψαν οι ερευνητές, οι οποίοι ήταν παιδιά της τάξης μας και τις χώρισαν στις εξής κατηγορίες:                                                           
α. Οι απαντήσεις αφορούν μόνο τον εαυτό μου.
β. Οι απαντήσεις αφορούν  τον εαυτό μου και την οικογένειά μου.
γ. Οι απαντήσεις αφορούν  τον εαυτό μου, την οικογένειά μου και τους φίλους μου.
δ. Οι απαντήσεις αφορούν  τον εαυτό μου, την οικογένειά μου, τους φίλους μου και τον υπόλοιπο κόσμο.
ε. Μόνο τον υπόλοιπο κόσμο.
στ. Τίποτα από τα παραπάνω.
Στο τελευταίο ερώτημα όμως τα πράγματα δυσκόλεψαν, έπρεπε όλοι μας να απαντήσουμε στην ερώτηση  «Τι θα κάναμε αν βρισκόμασταν μόνοι μας σε μία ξένη χώρα και είχαμε στη διάθεσή μας μόνο ένα ευρώ;». Οι απαντήσεις ήταν ποικίλες και συμπεριελάμβαναν την επαιτεία, τις παράνομες πράξεις ακόμη και την αυτοκτονία, καθώς σε μία ακραία κατάσταση σκεφτόμαστε ακραίες λύσεις.
Μόλις τελειώσαμε το ερωτηματολόγιο, στον πίνακα εμφανίστηκε μια αληθινή έρευνα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν ανατριχιαστικά, καθώς μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε πως η φτώχεια έχει χτυπήσει τις πόρτες πολλών οικογενειών και οι επιπτώσεις της, ισοπεδώνουν ανθρώπινες ζωές φέρνοντάς τες σε τραγικές καταστάσεις.
Αυτή η εκδρομή ήταν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες των γυμνασιακών μας χρόνων, γιατί μας έκανε όλους να συνειδητοποιήσουμε πόσο τυχεροί είμαστε, που έχουμε τη δυνατότητα να ζούμε μια αξιοπρεπή ζωή στο προστατευμένο περιβάλλον του σπιτιού και της οικογένειάς μας.
Για τη συντακτική ομάδα  
Εύα Σπανού
Μαθήτρια της Γ΄ Τάξης

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ